۲۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۴۵

نگاهی به جاذبه‌های ایران از خنک‌ترین تا گرم‌ترین شهرها

نگاهی به جاذبه‌های ایران از خنک‌ترین تا گرم‌ترین شهرها

در این مطلب از وبسایت اسنپ تریپ قصد داریم نگاهی به جاذبه های ایران از خنک ترین شهرها تا گرم ترین شهرها را داشته باشیم، پس با ما همراه باشید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، علاوه بر تعطیلات عید نوروز در ایران، با تعطیلی مدارس و تمام شدن فصل امتحانات دانش آموزان در تابستان، بیشتر مسافرت‌ها و گشت و گذارها شروع می‌شود. متناسب با شرایط و سلیقه افراد، انتخاب شهرهای مقصد برای گردشگری، متفاوت است اما با توجه به گرم بودن فصل تابستان، باید این کار، با دقت بیشتر و هوشمندانه‌تر انجام شود.

اگر شما هم نمی‌دانید کدام یک از شهرهای ایران را برای مسافرت انتخاب کنید، پس با ما همراه باشید. ما در این مطلب از وبسایت اسنپ تریپ قصد داریم نگاهی به جاذبه‌های ایران از خنک‌ترین شهرها تا گرم‌ترین شهرها را داشته باشیم، پس با ما همراه باشید.

جاذبه‌های دیدنی در خنک‌ترین شهرهای ایران

انتخاب شهرهای خنک ایران در فصل تابستان برای مسافرت رفتن، از اولویت‌های سفر است. در ادامه به معرفی شهرهای خنک و مناسب برای سفر در تابستان می‌پردازیم که شامل موارد زیر هستند.

تبریز

شهر تبریز یکی از سردترین و باستانی‌ترین شهرهای ایران است که در شمال غرب کشور ایران قرار دارد. زبان مردمان این شهر آذری بوده و بناها، جاذبه‌های طبیعی و مکان‌های زیبایی را برای گردشگری دارد.

مسجد کبود

از دیگر جاذبه‌های گردشگری و دیدنی شهر تبریز، می‌توان مسجد کبود را نام برد که کاشی‌های خطاطی شده آن باعث خلق اثری هنری و دیدنی شده است.

پارک تاریخی شاه گلی

از جاذبه‌های توریستی شهر تبریز، می‌توان به پارک شاه گلی اشاره کرد که گسترش آن مربوط به دوران صفویان است. وجود یک دریاچه با عمق ۱۲ متر در این پارک و قایق سواری روی آن، تجربه‌ای لذت بخش را به ارمغان می‌آورد.

در هنگام مسافرت، هیچ نگرانی بابت هتل تبریز نداشته باشید؛ چرا که این شهر، هتل‌های بسیاری با قیمت‌های متفاوت دارد که می‌توانید با در نظر داشتن مقدار بودجه خود، یکی از این هتل‌ها را برای اقامتگاه خود انتخاب کنید.

نگاهی به جاذبه‌های ایران از خنک‌ترین تا گرم‌ترین شهرها

کردستان

زیبایی و سرسبزی شهر کردستان در شمال غرب کشور، باعث شده هر ساله مسافران بسیاری خصوصاً در فصل‌های گرم سال، این منطقه را انتخاب کنند. کردستان، علاوه بر مناظر زیبا، دارای آثار تاریخی، فرهنگی، جاذبه‌های گردشگری و مردمان خونگرمی است که در ادامه به معرفی چند مقصد گردشگری این شهر می‌پردازیم.

منطقه تاریخی قمچان

در سفر به کردستان، حتماً رفتن به منطقه تاریخی قمچان را در اولویت خود قرار دهید. این منطقه در حواشی جاده مریوان به سقز قرار دارد که با وجود کوه‌های استوار، درختان کوچک و بزرگ، خوراکی‌هایی مانند قارچ، ریواس، پیچک و… منظره‌ای دیدنی را خلق کرده است.

دریاچه زریوار

می‌توان گفت یکی از زیباترین جاذبه‌ها و همچنین مهم‌ترین مقاصد گردشگران در سفر به کردستان، دریاچه زریوار است. این دریاچه با وجود اینکه هیچ منبع خاصی برای آب آن وجود ندارد، در فصل‌های تابستان و زمستان، همواره پر آب بوده و گردشگران بسیاری را به خود جذب می‌کند.

لرستان

بیشترین دلیل معروفیت شهر لرستان به دلیل وجود آبشارها، کوه‌ها و جنگل‌های بلوط است که این شهر چهار فصل، علاوه بر اینکه جزو شهرهای خوش آب و هوا است، جاذبه‌های گردشگری منحصر به فردی هم دارد که می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

آبشار بیشه

در ۶۴ کیلومتری شهر لرستان و در دهستان سپیددشت شهرستان خرم آباد، آبشار زیبایی به نام آبشار بیشه وجود دارد که حقیقتاً زیبایی چشمگیری را به این منطقه بخشیده است.

مخمل کوه

در شمال شرق خرم آباد، کوهی با ارتفاع ۱۹۰۰ متری از سنگ‌های رسوبی تشکیل شده است که به دلیل پوشیده شدن صخره‌های این کوه با گلسنگ، این کوه به نام مخمل کوه، شناخته می‌شود. مخمل کوه، اکنون به یک پارک جنگلی که برای عموم مردم بازدید آن رایگان است، تبدیل شده و محل مناسبی برای تفریح و لذت بردن از آب و هوای خنک آن است.

گلستان

می‌توان گفت یکی از خنک‌ترین شهرهای ایران، شهرهای شمالی و خصوصاً گلستان است که با توجه به تنوع جغرافیایی بالایی که دارد، آب و هوای مختلفی هم در هر بخش دارد. به عنوان مثال، بعضی از مناطق گلستان آب و هوای کویری و بعضی مناطق دیگر، آب و هوای معتدل دارند.

دهکده جهان نما

از جاذبه‌های گردشگری در شهر گلستان، می‌توان به دهکده جهان نما اشاره کرد که در شهر کردکوی قرار دارد. این منطقه، جزو مناطق حفاظت شده به حساب می‌آید و می‌توانید لذت کوهنوردی، همراه با تنفس در یک هوای مطبوع را در دهکده جهان نما تجربه کنید.

جاذبه‌های دیدنی در گرم‌ترین شهرهای ایران

به دلیل موقعیت جغرافیایی ایران، برخی از شهرهای این کشور در فصل زمستان هم گرم هستند و بهتر است اگر در فصل زمستان قصد سفر دارید، این شهرها را انتخاب کنید.

جزیره کیش

کیش، یکی از بهترین مناطق گردشگری برای بسیاری از عاشقان گشت و گذار و تفریح‌های پر هیجان است که بعید می‌دانیم کسی با رفتن به کیش، پشیمان شده باشد. این شهر گرم، به دلیل داشتن امکانات تفریحی فوق العاده‌ای که دارد، پاسخگوی سبک سلیقه‌های بسیاری از افراد است که از این مناطق گردشگری، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

دره پرتغالی‌ها

کشتی یونانی

قلعه جنی کیش

موزه خلیج فارس

جزیره هندورابی

ساحل مرجانی کیش

آب انبار کیش

سواحل نقره‌ای کیش

علاوه بر موارد ذکر شده، صدها مکان توریسی و جاذبه‌های دیدنی در این شهر قرار دارد که بهتر است برای یک بار هم که شده، به این جزیره زیبا مسافرت کنید.

یزد

اگر بخواهیم مهم‌ترین جاذبه دیدنی این شهر گرم را معرفی کنیم، حقیقتاً باید بگوییم کوچه پس کوچه‌های سنتی، بادگیرهای افراشته و قنات‌های زیرزمینی یزد، جزو این آثار تاریخی هستند. علاوه بر شهر یزد، مکان‌های دیگری مانند موارد زیر نیز جزو جاذبه‌های گردشگری این شهر هستند.

میدان امیر چخماق

بازار سنتی

مسجد جامع یزد

باغ دولت آباد

حمام خان

شما می‌توانید با رفتن شهر یزد و رزرو هتل یزد از این دیدنی‌ها لذت ببرید.

کلام پایانی

حقیقتاً اگر بخواهیم تمامی جاذبه‌های ایران را از خنک‌ترین تا گرم‌ترین شهرها را بررسی کنیم، تعداد این مکان‌ها بیشمار است؛ بنابراین قبل از شروع سفر ابتدا به فصل و شرایط آب و هوایی شهر مدنظرتان توجه کنید. بهتر است در فصل‌های گرم سال، سراغ شهرهایی با آب و هوای خنک‌تر بروید و در فصل‌های سرد سال، شهرهای گرم‌تر را انتخاب کنید.

مطمئن باشید در صورت هوشمندانه انتخاب کردن مقصدتان نه تنها از سفرتان لذت می‌برید بلکه خاطره‌ای دلچسب را هم برای خودتان و همراهانتان به ارمغان می‌آورید. ناگفته نماند که سایت اسنپ تریپ شرایط ویژه ای برای شما گردشگران عزیز فراهم نموده است تا قبل از سفر، هتل مورد نیاز خود را تنها با چند کلیک رزرو کنید.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 6193265

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha